Befattningen erbjuder
Till Försvarsmaktens Teknik- och Vidmakthållandekontor Logistik (TVK Log) söker vi en Handläggare internt stöd. Vi är mitt uppe i en spännande resa där vi ska tillväxa och bli fler. För att vi ska arbeta strukturerat och effektivt behöver vi nu förstärka vår grupp med en medarbeare som gillar administration och ordning och reda. Brinner du dessutom för förbättringsarbete och trivs med att stödja, samordna och arbeta tillsammans med andra, då ska du inte tveka att söka den här tjänsten.
Om enheten
TVK Log är en viktig del av ledningen av logistiken i Försvarsmakten och vi arbetar på central nivå inom myndigheten. Vi ansvarar bland annat för att logistikmaterielen inom Försvarsmakten är tillgänglig och möter förbandens behov. Våra verksamhetsuppdrag syftar till att skapa förutsättningar för krigsförbanden att utföra sina uppgifter och ytterst försvara Sverige mot väpnat angrepp.
TVK Log är indelad i fem avdelningar och består idag av ca 80 medarbetare. TVK Log har ledningen i Boden och utgörs huvudsakligen av civil personal med en jämn fördelning av kvinnor och män. Vi finns på ett flertal orter i Sverige, men huvudsakligen i Boden och Arboga.
Medarbetarna är vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för hög trivsel och god arbetsmiljö samt med hälsofrämjande åtgärder. Som anställd i Försvarsmakten har du exempelvis möjlighet att träna på arbetstid tre timmar per vecka. En framgångsfaktor för oss i våra uppdrag är samarbete och expertkompetens. Därav vårdar vi en kultur som bygger på samarbete och att hjälpa varandra samt uppmuntrar och möjliggör kompetensutveckling. Vi sitter i fina kontorslokaler och har en bra gemenskap där du kommer att känna att du är en del av ett större sammanhang. Vi har flexibel arbetstid, som möjliggör en bra balans mellan arbete och privatliv.
Aktuell befattning är placerad vid Ledningsstödsavdelningen, som fungerar som enhetens stab.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som handläggare internt stöd har du ett helhetsperspektiv och en viktig roll att stödja enhetens arbete och utveckling. Detta innefattar bland annat att:
- Fördela och samordna inkommande ärenden i våra digitala stödsystem VIDAR (Sharepoint), Outlook (MS) och PRIO (SAP)
- Administrera samarbetsytor i Försvarsmaktens intranät Emilia (Sharepoint)
- Stödja enhetens medarbetare med dokument- och ärendehantering
- Genomföra internutbildning i dokument- och ärendehantering, administration av samarbetsytor och avvikelsehantering
- Arbeta med enhetens arbetsordning (instruktion) och verksamhetsledningssystem
- Upprätthålla enhetens utbildningsplan samt sammanhålla anmälningar till utbildningar
- Stödja enhetens ledning med beredningar, praktisk samordning och andra administrativa uppgifter.
Krav
Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Flerårig arbetslivserfarenhet av att arbeta med kvalificerade ärenden och administration, gärna i en myndighet
- Tidigare erfarenheter av informationshantering och arbete med webbsidor (Sharepoint) samt MS Office
- God förmåga att hantera och ta till sig digitala stödsystem
- B-körkort.
Personliga egenskaper
För att både trivas och passa i rollen som handläggare internt stöd ser vi att du är serviceinriktad, strukturerad och noggrann samt har en välutvecklad förmåga att ta ansvar och initiativ. Du är vetgirig och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Du är också prestigelös och en utpräglad lagspelare som uppskattar att arbeta såväl självständigt som i grupp. Utöver detta har du god kommunikativ förmåga och är duktig på att uttrycka dig väl, i både tal och skrift. Sist men inte minst trivs du med att arbeta i en miljö som präglas av utveckling och har en vana att hantera flera saker samtidigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Meriterande
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med motsvarande arbetsuppgifter i Försvarsmakten eller annan statlig myndighet.
Övrigt
Anställningen utgör en civil tillsvidaretjänst på heltid. Sex månaders provanställning tillämpas för dig som inte redan är tillsvidareanställd inom Försvarsmakten.
Arbetsort: Boden
Resor i tjänsten förekommer.
Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse.
Ange löneanspråk i ansökan.
Upplysningar om befattningen
För frågor om befattningen kontakta avdelningschef Linda Lindholm på tfn 0921-34 89 69 alt 070-618 89 69. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Kerstin Palm på tfn 073-316 14 52.
Fackliga företrädare
OFR/O – Jan Pettersson
OFR/S – Jeanett Svanberg
SEKO – Lars-Erik Selström
SACO – Carola Skalman Landewall
Samtliga nås via växeln, 0505-45 10 00.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 27 mars 2023. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.