Är du intresserad av att arbeta i en stor och välutvecklad inköpsorganisation där du bidrar till ett säkrare Sverige? Då kan denna möjlighet i Sveriges största myndighet vara din nästa spännande utmaning! Vi, Försvarsmakten, försvarar Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer!
FMLOG och Inköpsenheten
FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) stödjer övriga krigsförband i Försvarsmakten i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till en ökad uthållighet genom planera, anskaffa, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter, transporter och servicetjänster.
Vid FMLOG finns Inköpsenheten som ansvarar för kommersiell verksamhet och består av sju avdelningar. Avdelningen Ledningsstöd söker nu en inköpscontroller. Inköpsenheten realiserar upphandlingar och affärer som behövs för att Försvarsmakten ska kunna bedriva verksamhet effektivt såväl strategiskt som operativt.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med intressanta arbetsuppgifter och utveckla dig inom området. Du får möjlighet att arbeta i en dynamisk och spännande arbetsmiljö. Du får engagerade kollegor och en miljö som främjar lärande. Vi värnar om en kultur där vi lyfter varandra och fördjupar kunskap genom att dela med sig av den.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Inköpscontroller arbetar du med sammanställning, analys, visualisering och rapportering av Försvarsmaktens upphandlings- och inköpsflöden. I arbetet ingår månatlig rapportering till Inköpsenhetens ledningsgrupp. Rollen som Inköpscontroller innebär också att du självständigt eller tillsammans med andra identifierar och implementerar förbättringsaktiviteter inom verksamheten.
KRAV
Kvalifikationer
- Akademisk examen relevant för rollen som inköpscontroller eller motsvarande kunskap och kompetens inhämtad på annat sätt
- Erfarenhet både av att arbeta i och av att driva projekt
- Goda kunskaper i MS Office Power Point och Word samt mycket goda kunskaper i Excel
- Du har goda kunskaper och ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Personliga egenskaper
För att lyckas behöver du vara servicefokuserad, initiativtagande och relationsskapande. Vidare kräver rollen att du är prestigelös, uthållig och har förmåga att arbeta med flera saker samtidigt. Du har såväl god detaljförståelse som helhetssyn och är lösningsorienterad i både små och stora frågor. Du har även god förmåga att planera, strukturera och prioritera ditt arbete utifrån verksamhetens föränderliga behov. Rollen ställer krav på integritet men det krävs också vilja att hjälpa andra och leverera lösningar som leder till resultat.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
MERITERANDE
- Erfarenhet av att analysera större datamängder
- Erfarenhet av att effektivisera arbetsprocesser
- Erfarenhet av arbete som Inköpscontroller
- Erfarenhet av inköpsverksamhet inom statlig myndighet
Övrigt
Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Sysselsättningsgrad: heltid
Arbetsort: Stockholm
Tillträde: snarast, enligt överenskommelse
För upplysningar om befattningen kontakta:
Jessica Johannesson, Chef Ledningsstöd 070-145 99 65.
Fackliga företrädare, nås via växeln: 0505 - 45 10 00
SEKO Jörgen Stehn
SACO Pernilla Kjellgren
OFR/S Håkan Antonsson
OFR/O Torbjörn Bäckman
Sista ansökningsdag
Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-06-05. Du söker tjänsten via Försvarsmaktens hemsida. Din ansökan ska innehålla ett personligt brev och CV. Det är viktigt att du motiverar varför du passar bra för den här tjänsten.