Lönehandläggare till Försvarsmaktens HR Centrum
Vill du vara med på Försvarsmaktens tillväxtresa och ser en framtid inom löneadministration?
På Lön- och HR administrativa enheten är vi inne i en spännande utvecklingsfas och vi söker dig som vill arbeta med löneadministration och service i en föränderlig miljö. Vi erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter, kontinuerlig kompetensutveckling och stimulerande teamarbete. Vi har flera fina förmåner inom Försvarsmakten, varav möjlighet att träna tre timmar i veckan på arbetstid är mycket uppskattat.
Om enheten
Vårt mål är att ge högklassig service gentemot Försvarsmaktens chefer och medarbetare. Som lönehandläggare på HR Centrum ansvarar du tillsammans med dina kollegor för att Försvarsmaktens anställda får rätt lön i rätt tid varje månad. Vi sitter i trevliga lokaler på Gärdet i direkt anslutning till grönområden. Vår enhet består av fem löneavdelningar som sitter i öppet kontorslandskap. Vi arbetar i självplanerande team och löser vårt gemensamma uppdrag genom dagliga dialoger om produktionsläge och prioriteringar. Du samarbetar nära dina kollegor såväl som med andra funktioner på HR Centrum.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som lönehandläggare kommer du att arbeta med samtliga delar i löneprocessen för hela Försvarsmakten genom hantering av ärenden inkomna via SAP och telefon. I arbetsuppgifterna ingår bland annat ärenden relaterade till anställningar, sjukfrånvaro, ersättningar, ledigheter samt olika typer av rapporter. Genom vår telefonsupport ger du service och stödjer medarbetare och chefer i deras frågor och ärenden.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som tycker om att ge riktigt god service och att arbeta enligt fastställda rutiner och arbetssätt. Du stimuleras av problemlösning och ser dig själv som engagerad, ansvarstagande, positiv och prestigelös. Du behöver vara driven och ta egna initiativ för att kunna arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Då vi arbetar i team är det viktigt att du är en lagspelare som trivs med att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter samt bidrar till hela enhetens utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Kvalifikationer
- Examen från yrkeshögskola alternativt från högskola med inriktning mot lön eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du kan även vara helt nyutbildad inom lön och sakna praktiskt erfarenhet. Vi har många erfarna löneadministratörer som gärna lär upp och delar med sig av sina kunskaper.
- Goda kunskaper i Officepaketet
- God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift
Meriterande
- Erfarenhet av att ha arbetat med lön
- Erfarenhet av att ha arbetat i systemet SAP
- Erfarenhet av att ha arbetat inom servicebranschen/med kundkontakt
- Arbete med telefonsupport
- Administrativ erfarenhet
För mer information om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta:
Avdelningschef Anita Jansson 072-165 53 80, anita.jansson@mil.se
Avdelningschef Madeleine Linder 076-854 06 39, madeleine.linder@mil.se
Övrigt
Anställningsform: Heltid. Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Tillträde: Efter överenskommelse, men vi ser gärna så snart som möjligt
Arbetsort: Stockholm, Gärdet
Välkommen med din ansökan senast 2023-10-08. Din ansökan skall innehålla CV samt ett personligt brev.
Fackliga företrädare: nås via växeln 0505-451 00 00
SACO – Camilla Robertson
SEKO – Åsa Karlsson
OFRS – Kjell Tetzlaff (Försvarsförbundet, nås via 08-402 40 00)
OFRO – Arne Nilsson