Kontor FM Nätoperatör söker en engagerad och kvalificerad handläggare till Kontorsledningen. I huvudsak blir din uppgift att ansvara för enhetens gemensamma administration.
Arbetsuppgifterna är skiftande och av olika komplexitet vilket innebär att arbetet innehåller både mer krävande uppgifter och enklare rutinärenden.
Är du ansvarsfull och trivs med varierande arbetsuppgifter? Inspireras du av att lära dig nya saker och ta dig an nya utmaningar? Då kan du vara personen vi söker.
Arbetet inom enheten löses både självständigt och gemensamt där du är en viktig del för att möjliggöra enhetens arbete.
OM ENHETEN
Kontor FM Nätoperatör (KFMN) är en framåtsträvande verksamhet som erbjuder ett gott arbetsklimat med engagerade medarbetare som aktivt medverkar till enhetens utveckling. KFMN har uppgiften att stärka C FMTIS i rollen som Försvarsmaktens Nätoperatör. Målsättning för verksamheten är att skapa förutsättningar för ett kravanpassat, tillgängligt och robust försvarets telenät (FTN) över tid och i alla konfliktnivåer.
Kontorsledningen leder och samordnar enhetens verksamhet.
Vi erbjuder dig följande
Ett omväxlande arbete inom försvarsmakten som inkluderar övningar, utbildningar och varierande arbetsuppgifter.
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar, där såväl professionell utveckling som personlig hälsa ryms. Hos oss är en bra balans mellan arbete och privatliv viktigt. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet. Våra anställda har ett flertal förmåner, bland annat:
• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål.
• Tre timmar fysisk träning i veckan på arbetstid samt möjlighet till ersättning för träningskläder och för vissa startavgifter.
• Flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder.
• Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Förutom att stödja enhetsledning och enheten administrativt kommer du att hantera löpande ärenden och arbetsuppgifter vilka kommer att variera utifrån behov.
- Ansvar för ärendehanteringsflödet i enhetens funktionsbrevlåda och FM Ärende-hanteringssystem VIDAR samt enhetens ärendelista.
- Stödjer vid fakturagransking, budgetering, rapportering och andra ekonomifrågor.
- Stödjer i personaltjänst.
- Biträdande IT-samordnare samt telefoniansvarig.
- Emiliaredaktör.
Kompetenskrav
• Lägst gymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdigt.
• God förmåga att uttrycka dig i svenska i såväl tal som skrift.
• Van att hantera IT som verktyg i arbetet.
• Mycket goda kunskaper inom Officepaketet.
• God förmåga av administrativt arbete.
Meriterande
• God kunskap i hantering av PRIO, VIDAR och Outlook.
• Erfarenhet av att jobba inom Försvarsmakten.
• Kännedom om Försvarets telenät, FTN.
• Erfarenhet av liknande arbete.
• God kunskap och erfarenhet av Sharepoint.
Personliga egenskaper
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som trivs med att arbeta varierat och har ett intresse av att lära dig nya arbetsuppgifter. Du tar eget ansvar för att driva arbetet framåt samt tar ansvar för resultatet. Du är strukturerad, lojal och kan hantera många uppgifter samtidigt. Du klarar av att arbeta självständigt likväl som tillsammans med andra.
Hög personlig mognad värderas högt då tjänsten innebär stort krav på omdöme och integritet.
Det är även mycket viktigt att vara en god representant för Försvarsmakten och stå bakom Försvarsmaktens värdegrund.
För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt Försvarsmakten värdegrund som slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).
Övrigt
Befattningen är en civil tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning (gäller ej redan anställd personal inom FM).
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Arbetsort: Örebro
Lön: Individuell lönesättning
Befattningen innebär tjänsteresor med övernattning.
Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta;
Rekryterande chef Martin Wallstedt, 019-39 35 00 (växel).
För upplysningar angående anställningsvillkor kontakta;
HR-generalist Emma Eriksson, 019-39 35 00 (växel).
Fackliga företrädare;
SACO-S Agnetha Landquist
OFR/S Martin Sparr
OFR/O Heikki Videll
SEKO Matz Felix
Samtliga nås via växeln 019-39 35 00
Välkommen med din ansökan senast 2024-09-30. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna tjänst.
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer nationell och internationell arbetsskyldighet samt en skyldighet att krigsplaceras.