OM TJÄNSTEN
Regeringen har beslutat om att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen i Sverige där Bergslagens artilleriregemente, A 9 i Kristinehamn är ett av dem. Regementet ska ansvara för utbildning av artilleribataljoner för södra Sverige.
Vi är nu i uppbyggnadsfas av vår försörjningsavdelning och söker logistikpersonal till vår sektion för gods och service. Tjänsten innebär arbete med både praktiska och administrativa arbetsuppgifter inom förråd och materielförsörjning.
Om A 9
I dagsläget består A 9 av cirka 170 medarbetare. Logistikenheten kommer att bestå av en försörjningsavdelning om ca 40 personer och en teknisk avdelning om ca 30 personer. Försörjningsavdelningen utgör garnisonens hänvisning för bl.a. materiel, förnödenheter, godshantering och transporter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Att arbeta på A 9 Försörjningsavdelning innebär varierande arbetsuppgifter. Ena dagen kan du tillsammans med övriga teammedlemmar jobba med praktiska arbetsuppgifter inomhus eller utomhus och nästa dag arbeta enskilt med redovisning i något av våra datasystem. Arbetet är av sådan karaktär att du behöver ha goda datakunskaper, erfarenhet av att arbeta i PC/Nätverk, ha god fysisk förmåga och en positiv syn på träning. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet från något serviceyrke och har vana av att arbeta med inventering och förrådsstruktur.
Vi tränar styrka och kondition 3 timmar i veckan på arbetstid. Tunga lyft är vanligt förekommande och viss del av arbetet sker utomhus oavsett väder och årstid.
I Sektionens gemensamma arbetsuppgifter ingår inventering, kundkontakt samt samarbete med övriga sektioner inom avdelningen.
Eftersom vi är i ett uppbyggnadsläge så behöver man vara beredd på att lösa alla typer av uppkomna arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid.
Exempel på arbetsuppgifter:
Delta i utbildning för att kunna hantera förekommande materielsystem både praktiskt och administrativt. Hantera och leverera materiel och tjänster till förbanden i Kristinehamns Garnison. Service och kundkontakt vid leverans och mottagning av materiel. Redovisa materiel i redovisningssystemen LIFT och PRIO (SAP).
Friskvård och fysisk träning är en naturlig del av arbetet för all personal i Försvarsmakten.
KRAV
Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning eller kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig.
- Goda datakunskaper och erfarenhet av att arbeta i PC/Nätverk (Windowsmiljö).
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
- Körkort *B
- God fysisk förmåga. Tunga lyft förekommer och arbetet genomförs ofta i utomhusmiljö oavsett väder.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är intresserad av ett jobb med hög grad av självständighet. Förtroende är mycket viktigt eftersom du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter. Du är strukturerad och en god organisatör samtidigt som du trivs med många bollar luften och har känsla för service.
Du är resultatorienterad i ditt arbetssätt samt trivs med att ta egna initiativ. Du är driven och verkar för utveckling och förbättring. Du vill på ett engagerat sätt stödja processen med Försvarsmaktens tillväxt.
I Försvarsmakten arbetar vi i lag varför du måste ha god samarbetsförmåga.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Meriterande kvalifikationer
- Behörighet för stödbens- och motviktstruck samt hjullastare.
- Erfarenhet av Försvarsmaktens datasystem som LIFT och PRIO (SAP)
- Allmänna erfarenheter av lagerarbete/förrådsarbete.
- Erfarenhet från serviceyrken.
- Erfarenhet av godshantering.
- Uppfylla Försvarsmaktens baskrav i fysisk förmåga.
För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt Försvarsmaktens värdegrund som slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet samt främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på ww.forsvarsmakten.se).
Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning.
Resor i tjänsten förekommer för såväl arbete som utbildning.
Arbetsorten är Kristinehamn, men vi har också verksamhet i Villingsberg så därav kommer en del av arbete och utbildning inledningsvis ske i Villingsberg och eventuellt på andra orter.
Tillträde enligt överenskommelse.
För upplysningar om befattningen,
kontakta: Linda Pettersson, Sektionschef tel. 072 221 48 25.
För information om rekryteringsprocessen,
kontakta: Julia Myreback, Stf. HR-chef tel. 076-855 11 70.
Fackliga företrädare
OFR/O: Niclas Sköld
OFR/S: Britt Dahlman
SEKO: Crister Florin
Samtliga nås via växeln på tfn 08 788 75 00.
Sista ansökningsdag: Välkommen med din ansökan senast 2025-12-05.
Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.