Läkare till Försvarshälsan I 21, med placering i Östersund
Försvarshälsan ska nu utöka med en läkare för att möta behovet av stöd mot ett ökande antal värnpliktiga, kadetter och anställda i en myndighet i tillväxt.
Försvarshälsan är försvarsmaktens interna företagshälsa. Vi bedriver företagshälsovård för anställda samt hälso- och sjukvård inklusive daglig sjukvård för värnpliktiga under grundutbildningen. Vårt uppdrag är att stötta I 21 med försvarsmedicinsk förmåga och ständigt arbeta med utveckling av mål och metoder för att vara ett stöd till verksamheten. Vi arbetar hälsofrämjande, förebyggande och rehabiliterande.
Du kommer att jobba i ett team som består av sjuksköterskor, fysioterapeut, medicinsk sekreterare, psykolog, läkare och chef.
Försvarshälsan erbjuder dig ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete som läkare i en organisation med ett framåtskridande arbetssätt och en positiv atmosfär.
Om tjänsten
Välkommen till en befattning som läkare i en omväxlande och spännande miljö!
Vi befinner oss i en fas där vi bygger upp och utvecklar våra arbetssätt och därmed är möjligheterna att vara med och påverka stora.
För oss är teamet och delaktighet bland det viktigaste för att utveckla arbetsplatsen. Vi är därmed måna om att våra medarbetare får och vill vara med och bidra med sina olika kompetenser för att resultat och arbetsmiljö ska bli så bra som möjligt.
Du kommer att möta såväl militärt som civilt anställd personal och du är som läkare en central resurs i Försvarshälsans medicinska uppdrag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Genomföra tjänstbarhetsbedömningar inför anställning och utlandstjänstgöring
- Genomföra lagstadgade medicinska kontroller samt utfärda intyg
- Genomföra sjukvårdsinsatser för totalförsvarspliktiga
- Hälsofrämjande insatser: arbetet sker såväl på individ-, grupp- och organisationsnivå
- Arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder
Kvalifikationer
Krav
Vi söker dig som är legitimerad läkare med specialistutbildning inom t.ex. allmänmedicin, företagsläkare eller annan relevant utbildning eller kompetens.
-Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift på både svenska och engelska
-Du är specialist, och har minst tre års klinisk erfarenhet inom ditt specialistområde
-Körkort lägst B
Personliga egenskaper
Som person är du driven, har hög integritet och är prestigelös. Vi ser också att du är ansvarsfull, noggrann, initiativrik och serviceinriktad. Du är en god representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund. Du har ett flexibelt arbetssätt och en vilja att utveckla verksamheten framåt. Försvarshälsan har många samverkanspartners inom garnisonen och inom försvarsmedicinområdet, därför söker vi dig med både god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga.
Meriterande
- Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten
- Erfarenhet av allmänmedicin, företagshälsovård och akutvård
- Erfarenhet av att arbeta i, och självständigt driva projekt samt hålla utbildningar
- Genomförd värnplikt, tidigare erfarenhet av tjänstgöring inom Försvarsmakten, och/eller utlandstjänstgöring
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Anställning: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Placering: Östersund. I 21 finns på två orter, och du kommer även att arbeta i Sollefteå. Tjänstgöring på annan ort förekommer.
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetstid: 40 tim/v. Arbetstiden kommer till största del vara förlagd till dagtid måndag- fredag, men schemalagd tjänstgöring under andra tider kan förekomma. I Försvarsmakten ingår 3h fysisk träning per vecka på arbetstid som en arbetsuppgift. Internutbildning och resor i tjänsten förekommer.
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas.
Upplysningar om tjänsten lämnas av
Chef Försvarshälsan Henrik Salo nås via växeln: 08-788 75 00
Fackliga representanter
OFR/O: 08-440 83 30
Saco: 08-613 48 00
Seko: 0770-457 900
Försvarsförbundet: 08-402 40 00
Välkommen med din ansökan senast 2024-02-24. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.