Huvudsakliga arbetsuppgifter:
I befattningen som HR-administratör utgör du en stödjande roll till främst HR-avdelningens medarbetare men även till organisationen som helhet. Du kommer att ha ett nära samarbete med HR-generalisterna med möjlighet att driva egna projekt.
• Sedvanlig personaladministration
• Kallelse- och protokollhantering
• Framtagning av information och sammanställningar av statistik
• Upprättande av beslutsunderlag
• Arkivtjänst
• Samordning av mötesbokningar
• Bereda inkomna och utgående ärenden i vårt dokumenthanteringssystem
• Övriga, inom HR-avdelningen, förekommande uppgifter
Kvalifikationer:
- Godkänd gymnasieutbildning
- Kandidatexamen inom Personal/HR
- Erfarenhet av administrativt arbete
- Goda kunskaper i MS Excel och i övrigt mycket god datorvana
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- B-körkort (manuell växellåda)
Meriterande kvalifikationer:
- Erfarenhet av administrativt arbete i statlig myndighet
- Tidigare arbete i SAP/PRIO miljö
- Erfarenhet av arbete eller annan tjänstgöring i Försvarsmakten
- Kunskap/erfarenhet av arbete i Sharepoint
Personliga egenskaper:
Som person har du ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt, du planerar i förväg och gör tydliga prioriteringar. Du agerar på eget initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultatet. Du är ödmjuk och har förmåga att arbeta såväl enskilt som i grupp. Vidare så har du en hög känsla för service och administration samt ett intresse av att kontinuerligt förbättra rutiner och arbetssätt i syfte att förenkla interna arbetsmetoder.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Övrigt
Vikariat om 1 år med möjlighet till förlängning
Tillträde enligt överenskommelse
Arbetsort Revingehed
För frågor om rekryteringsprocessen
Rekryteringskoordinator Anna Hansén rekrytering-p7@mil.se
Fackliga representanter
OFR/O - of-p7@mil.se
SACO - saco-revinge-p7@mil.se
SEKO - seko-revinge-p7@mil.se
OFR/S - senadin.sela@mil.se