Försvarsmakten försvarar Sverige och våra allierade, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Som rekryteringskoordinator bidrar du till att Försvarsmakten och K 3 når de övergripande målen och du blir en viktig del i vår strävan att tillväxa. Tjänsten innebär stor variation, där du arbetar både med attraktions- och rekryteringskommunikation och fortsatt engagemang.
Om sektionen/avdelningen
Som rekryteringskoordinator ingår du i kommunikationsavdelningen, som ansvarar både för att driva och utveckla attraktions- och rekryteringskommunikationsarbetet samt arbetet med extern och intern kommunikation på K 3. Avdelningen arbetar strategiskt och operativt med kommunikation, till stöd för regementets övergripande mål och uppdrag. Kommunikationsavdelningen är en del av regementsstaben, vars uppgift är att stötta och leda hela regementet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som rekryteringskoordinator ansvarar du för Livregementets husarers attraktions- och rekryteringskommunikation. Det innebär att du är en del av kommunikationsavdelningen och arbetar strategiskt och operativt med att stärka både K 3 och Försvarsmaktens arbetsgivarvarumärke mot främst den yngre målgruppen. Du arbetar med Försvarsmaktsinformation, du har kontakt med externa aktörer, mäss- och eventarrangörer, hanterar evenemang och har ett brett kontaktnät med övriga delar i Försvarsmakten. Du utbildar personal ur andra enheter vid regementet som representerar K 3 vid bland annat mässor, och du arbetar med kommunikation kring vår värnpliktsutbildning.
Ett viktigt arbete är också att arbeta med fortsatt engagemang och officersrekrytering där du samarbetar med HR-avdelningen.
Tillsammans med övriga på kommunikationsavdelningen är du drivande i att utveckla det kommunikativa arbetssättet vid förbandet. Du kommer också att arbeta med förbandets sociala medier.
Kvalifikationer
Eftergymnasial examen inom projektledning, kommunikation eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
B-körkort
Meriter
Genomförd värnplikt
Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
Erfarenhet av att hålla presentationer
Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom rekryteringskommunikation
Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom kommunikation och sociala medier
Kunskaper i fotografering och bildbehandling
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är kommunikativ samt har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende hos människor du möter. Som person tycker du om att motivera och tala inför andra. Du är innovativ, har driv, god administrativ förmåga och kan planera kommunikationsinsatser kopplade till rekrytering. Du söker ständigt efter möjligheter att förbättra arbetssätt och tar gärna fram förändringsinitiativ. Att självständigt vara i kontakt med både externa kontakter och medarbetare inom olika områden och engagera dem i aktiviteter är något du tycker om, vilket förutsätter en tydlig kommunikation och lyhördhet. För att lyckas i rollen som rekryteringskoordinator har du förmåga att både arbeta självständigt, liksom tillsammans med andra. Att planera och organisera, genom att sätta definierade mål och nyttja tiden effektivt, är en självklarhet för dig.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning, som kan inledas med 6 månaders provanställning. Civil anställning.
Sysselsättningsgrad: Heltid
Tjänsten innebär resor samt kvälls- och helgtjänst.
Arbetsort: Karlsborg
Tillträdesdatum: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse.
För upplysningar om befattningen kontakta:
Upplysningar om befattningen
Kommunikationschef Hanna Ljungberg
0505 45 10 00 (växel)
Information om rekryteringsprocessen
Carl-Olov Lannemyr, HR-Generalist K 3
0505 45 10 00 (växel)
Fackliga företrädare
OFR/O, k3-wanasofficersforening@mil.se
SACO, Annelee Karlström, 0505 45 10 00 (växel)
OFR/S, Mikael Ekelund, 0505 45 10 00 (växel)
SEKO, Jon Sjöberg , 0505 45 10 00 (växel)
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Bifoga även betyg och intyg som styrker dina kvalifikationer och kompetenser. Intervjuer bedöms genomföras efter semesteruppehållet.