På Försvarsmakten har du möjlighet att utöva din profession samtidigt som du tillsammans med dina kollegor bidrar till att skapa ett säkrare och tryggare samhälle. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder varierade och spännande projekt, utvecklingsmöjligheter,
värdeskapande team och inte minst värdesätter vi work-life balance.
Nu söker Arméstaben en Registrator till sin expedition i Enköping.
Om enheten
Vid Arméstaben finns Stabsavdelningen innehållande sektionerna Chefsstöd, Säkerhet, Expedition, HR, Internationella relationer och Kommunikation, samt funktionerna IMO, IT och Ekonomi. Stabsavdelningen fungerar som stöd till Arméledningen, Arméstabens ledning samt övriga avdelningar inom Arméstaben.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som registrator kommer du att arbeta med registrering och distribuering av inkommande och utgående handlingar i samtliga säkerhetsskyddsklasser samt även bemanna vår kunddisk där du ger stöd och service till stabens handläggare gällande dokumenthanteringsfrågor.
Du kommer också hantera förfrågningar från allmänheten samt arbeta med övrigt förekommande uppgifter på en expedition. I tjänsten ingår även att utbilda ny personal i dokument- och ärendehantering.
Dessutom kommer du delta i de projekt och utvecklingsarbeten som bedrivs inom informationshanteringsområdet samt övningsverksamhet inom Försvarsmakten.
Som registrator har du grundplacering i Enköping men i tjänsten ingår till del att stödja med expeditionstjänst på andra orter. Det innebär att tjänsteresor med övernattning på annan ort kan förekomma.
KRAV
Kvalifikationer
- Genomförd och godkänd gymnasieutbildning
- Erfarenhet av arbete i statlig myndighet, kommunal förvaltning eller liknande myndighet organisation
- Dokumenterad och aktuell arbetslivserfarenhet av dokumenthantering eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga
- Mycket god administrativ förmåga och datorvana, främst MS Officepaketet
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Personliga egenskaper
Vi söker dig som tycker om ordning och reda, har ett strukturerat arbetssätt tillsammans med ett högt säkerhetstänk.
Då du kommer arbeta i en relativt liten arbetsgrupp, söker vi dig som har intresse för och förmåga att jobba i team, men också kan arbeta självständigt.
Du är kommunikativ, arbetar systematiskt och uppskattar att hitta nya lösningar. Du bidrar aktivt till ett gott samarbete och en bra stämning i arbetslaget. Du är prestigelös, flexibel och kan anpassa dig beroende på uppgift och situation.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.
För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).
MERITERANDE
- Diplomerad registratorsutbildning eller motsvarande
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet
- Erfarenhet/kunskap om Försvarsmaktens olika stödsystem, ex Emilia, Prio och Vidar.
- Utbildad kortadministratör i Försvarsmakten
- Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på andra språk än svenska och engelska
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning om du inte är anställd i myndigheten
Sysselsättningsgrad Heltid. Befattningen är civil vi tillämpar individuell lönesättning.
Arbetsort är Enköping Tillträdesdatum Enligt överenskommelse
Arméstaben är ett krigsförband vilket innebär att du kommer att bli krigsplacerad och du förväntas därmed kunna verka i hela beredskapsskalan (fred, kris, krig). Du skall även i perioder räkna med att behöva ha beredskap.
Upplysningar om tjänsten lämnas av
Expeditionschef Klara Daleke
För information om rekryteringsprocessen:
HR AST Annalina Jansson
Fackliga företrädare
SACO: Karin Gällmo
OFR/O: Tobias Brandt
OFR/S: Claus Dehlin
SEKO: Benny Augustsson
Samtliga nås via växel på 0171-157000
Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på utvalda urvalsfrågor.
Urvalsprocessen kommer att påbörjas i mitten av augusti, efter semesterperioden.