Vill du vara med och bidra till ett säkrare Sverige och att få göra skillnad varje dag?
I vår tillväxtresa rekryterar vi nu två lönehandläggare (antingen nyexaminerad eller med flera års erfarenhet) med drivet att ge högklassig service gentemot Försvarsmaktens chefer och medarbetare. Utöver möjligheten att utvecklas inom löneadministration hos Försvarsmakten erbjuder vi kontinuerlig kompetensutveckling och uppskattade förmåner såsom möjlighet att träna tre timmar i veckan på arbetstid, träningskort och bra flextidsavatal.
Om enheten
Lön och HR administrativa enheten (LHRE) på Försvarsmaktens HR Centrum ansvarar för att Försvarsmaktens anställda får rätt lön i rätt tid varje månad. På vår enhet arbetar ca 90 medarbetare i fem löneavdelningar. Vi sitter i ett modernt öppet kontorslandskap på Gärdet i direkt anslutning till grönområden. Vi arbetar i självplanerande team och löser vårt gemensamma uppdrag genom dagliga dialoger om ärendeläge och prioriteringar. På vår enhet har vi många erfarna lönehandläggare som gärna delar med sig av sina kunskaper och vi har nära samarbete med såväl med kollegorna som med andra funktioner på HR Centrum. Som nyanställd hos oss erbjuder vi dig en gedigen onboarding/introduktion.
Majoriteten av de som arbetar på LHRE är kvinnor och därför ser vi gärna manliga sökande till den här befattningen, då vi inom Försvarsmakten arbetar aktivt för ökad jämställdhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med samtliga delar i löneprocessen för hela Försvarsmakten genom hantering av inkomna ärenden via SAP och telefon. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera ärenden relaterade till anställningar, sjukfrånvaro, ersättningar, ledigheter samt olika typer av rapporter. Genom vår telefonsupport ger du service och stödjer medarbetare och chefer i deras frågor och ärenden.
KRAV
Dina kvalifikationer är
- minst ettårig utbildning med examen från yrkeshögskola alternativt från högskola med inriktning mot lön eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- goda kunskaper i Officepaketet
- god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift
Personliga egenskaper
Vi söker dig som tycker om att ge högklassisk service, är trygg med att prata i telefon och att arbeta enligt fastställda rutiner. Du stimuleras av problemlösning och ser dig själv som engagerad, ansvarstagande, positiv och prestigelös. Du behöver vara driven och ta egna initiativ för att kunna arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Då vi arbetar i team är det viktigt att du är en lagspelare som trivs med att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter samt bidrar till hela enhetens utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
MERITERANDE
Det är meriterande om du har
- erfarenhet av att ha arbetat inom servicebranschen/med kundkontakt
- arbetat med telefonsupport
- administrativ erfarenhet
- erfarenhet av att arbeta inom Försvarsmakten
- erfarenhet av att jobba i IT systemet PRIO/SAP
Vi använder oss av urvalsfrågor och dessa ligger till grund för det första urvalet.
För mer information om befattningen/rekryteringsprocessen kontakta:
Lejla Hindsjö, lejla.hindsjo@mil.se, nås via växeln 0505-451 00 00.
Övrigt
Anställningsform: Heltid. Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Tillträde: oktober/november
Arbetsort: Stockholm, Gärdet
Välkommen med din ansökan senast 2025-09-02. Din ansökan skall innehålla CV samt ett personligt brev. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida.
Fackliga företrädare, nås via växeln 0505-451 00 00
SACO – Anders Kejnell
SEKO – Åsa Karlsson
OFRS – Kjell Tetzlaff
OFRO – Arne Nilsson