Har du erfarenhet av arbete med inköp- och logistikfrågor? Vill du vara en del av ett engagerat team där du har möjlighet till att bidra till avdelningens utveckling? Då kan detta vara en spännande utmaning för dig!
Om FMLOG Försörjning
Hos FMLOG Försörjning får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete.
Hälsa och personlig utveckling är viktig för såväl oss anställda som vår arbetsgivare. Här får du flera fina förmåner, bland annat:
• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid
• 28-35 dagars semester beroende på din ålder
• Lönetillägg vid föräldraledighet
Om rollen
Som verksamhetsutvecklare inom avdelningen Anskaffning & UE har du varierande arbetsuppgifter som syftar till att skapa goda förutsättningar för att förbättra och stödja både den dagliga och långsiktiga verksamheten tillsammans med produktionssamordnareoch ledningsgrupp.
I arbetet ingår bl a:
• Analysera och leda arbetet gällande avdelningens processer och avvikelser
• Identifiera och leda förbättringsarbetet inom avdelning och våra gränsytor
• Initiera utvecklingsområden inom avdelningens olika uppdrag
• Stöd till avdelningschef och ledningsgrupp inför beslut
Kvalifikationer
• Avslutad gymnasieutbildning, samt eftergymnasial utbildning med inriktning logistik/inköp eller erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Mycket goda kunskaper inom inköp och logistik
• Erfarenhet av att arbeta i förändringsprocesser
• Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
• B-körkort för manuell växellåda
Meriterande kvalifikationer
• Dokumenterad erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt
• Kunskap i försvarsmaktens stödsystem (PRIO, VIDAR)
• Kunskap och erfarenhet av Försvarsmaktens verksamhet
• Förmåga att kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift
Personliga egenskaper
Du har ett stort driv och engagemang för dina arbetsuppgifter och du organiserar ditt arbete så du planerar, genomför och slutför det som påbörjats.
Du kan ta till dig komplexa frågor, analysera dessa och göra bedömningar för verksamhetens bästa. Du är intresserad av att samarbeta inom organisationen för att förankra och implementera nya idéer och din personlighet skapar en förtroendeskapande arbetsatmosfär.
Du kan och vill arbeta både operativt och strategiskt samt att du är flexibel då varierande arbetsuppgifter förekommer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt:
Anställningsform: Tillsvidare, sex månaders provanställning
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Arbetsort: Arboga
Upplysningar om befattningen
Kontakta Avdelningschef Bo Kögl.
Fackliga företrädare
OFR/S, Håkan Antonsson
SEKO, Ola Andersson
SACO, Pernilla Kjellgren
Samtliga nås via växeln på 0589-40400
Välkommen med din ansökan senast 2025-10-06
Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev.