Om tjänsten
Vi söker dig som har erfarenhet inom administration samt verksamhetsstöd, militär förståelse och tycker om att jobba i en social roll där du får hjälpa andra.
Kundmottagningen söker nu vår nästa administratör – är det du?
Om nheten
Kundmottagningen tillhör garnisonssektionen som stödjer garnisonen med utbildningsresurser, anläggningar och kompetens. Sektionen lämnar stöd inom bl.a. lokaler, IT, arkiv, expedition, administration och bokning.
Sektionen ligger organisatoriskt under garnisonsenheten som ger utbildnings-, samt verksamhetsstöd gällande bl.a. trafik, sjukvård, CBRN, miljö, simulatorer, idrott, ledningssystem samt övnings-, och skjutfält.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som administratör varierar ditt arbete från dag till dag. Kundmottagningen ger kundservice i form av att hantera bokningar, nycklar, passerkort, tjänstekort, förfrågningar från externa myndigheter och mer därtill. I befattningen ingår administrativt arbete avseende lokaler, logi och utbildningsanordningar samt till del vidmakthållande av dessa. Du ska kunna svara på flertalet frågor, t.ex. gällande hur man kan nyttja våra skjutbanor och lämplig övningsterräng.
Mer konkret arbetar du med:
- Kundservice via disk, telefon och mail
- Administrera bokningar
- Samverka med andra enheter, fastighetsägaren, externa myndigheter samt andra aktörer
- Stödja gällande vidmakthållande av lokaler, logi och utbildningsanordningar bl.a. avseende tillsyn, felanmälan och omsättning av inventarier
- Delta i utveckling av tilldelade lokaler, logi och utbildningsanordningar
- Systemadministration, inköp och beställningar
Du ges möjlighet att både utveckla och förvalta rutiner inom ditt område.
Krav
- Godkänd gymnasieutbildning
- Godkänd värnplikt alternativt grundläggande militär utbildning
- Körkort klass B
- Erfarenhet av administrativt arbete
- God kunskap i Officepaketet
- Aktuell kunskap om/erfarenhet av Försvarsmakten eller försvarssektorn
Meriterande
- Kunskap om och erfarenhet av administrativt arbete inom
Försvarsmakten
- Arbete med kundservice över disk eller reception
- Erfarenhet av att arbeta koordinerande mellan flera olika sektioner och parter
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer stora krav på självständighet, ett systematiskt arbetssätt, serviceorientering och förmåga till hög stresstolerans. Vi tror även att du som person är prestigelös och flexibel då flera olika typer av arbetsuppgifter kan förekomma, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.
Du har en tydlig känsla för service, organisation och struktur, är i hög grad självgående och vågar ta egna initiativ inom ramen för givna riktlinjer. Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, värderingar och inställning.
Övrigt
Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning.
Befattningen är en civil anställning, med individuell lönesättning.
Du omfattas av kollektivavtal.
Arbetsort: Revingehed.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vid frågor om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta sektionschefen Pia Sjöholm, via växeln.
Fackliga organisationer
OF of-p7@mil.se
OFR/S senadin.sela@mil.se
SACO saco-revinge-p7@mil.se
SEKO sven-erik.borg@mil.se