Om oss
Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete. Försvarsmaktens Centrala Lager (FMCL) är en del av FMLOG Försörjning som skapar möjligheter för Försvarsmakten genom att ta emot och leverera materiel i tid och med hög kvalitet. Genom kunskap om hur materielen ska tas emot, lagras, förrådsunderhållas, levereras och även avvecklas är vi delaktiga i att göra Försvarsmaktens verksamhet möjlig.
I din roll kommer du att få påverka hur arbetssätt, processer och rutiner utvecklas för att bidra till Försvarsmaktens operativa effekt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som produktionssamordnare har du varierande arbetsuppgifter som syftar till att skapa goda
förutsättningar för att förbättra och stödja både den dagliga och långsiktiga verksamheten. Du skapar tydliga, lättbegripliga och visuellt strukturerade presentationsunderlag som effektivt stödjer kommunikation och beslut. Du ansvarar för att systematiskt identifiera och genomföra förbättringsarbete inom lagerverksamheten och våra gränsytor, från idé och genomförande till dokumentation och uppföljning. I dina uppgifter ingår också att sammanhålla, analysera och leda arbetet gällande avdelningens uppdrag vilket kräver en god analytisk och administrativ förmåga. Du arbetar nära den dagliga driften samtidigt som du utveckla strukturen och metoderna bakom.
Kvalifikationer:
· Gymnasieutbildning
· Mycket goda kunskaper i Officepaketet
· Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
· Körkort med lägst behörighet B (manuell)
· Utbildning inom lager och logistik eller förvärvad kunskap genom arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Meriterande:
· Arbetslivserfarenhet av Hantering av brandfarliga och explosiva varor.
· Kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och materiel.
· Erfarenhet av affärssystemet SAP (PRIO).
· Erfarenhet av arbete inom säkerhetstjänst.
· Erfarenhet av arbete gällande ISO-standard 9120.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som:
· Har lätt att se samband i flöden och identifiera vad som behöver förbättras.
· Har ett prestigelöst, inkluderande arbetssätt – du hjälper där det behövs.
· Gillar förändring och vill bidra när verksamheten växer och utvecklas.
Övrigt:
Anställningsform: Tillsvidareanställning (heltid) som inleds med 6 månaders provanställning.
Arbetsort: Bro. Resor ingår i tjänsten.
Upplysningar
Vid frågor ber vi dig kontakta Erica Ohls eller Helene Silversten som nås via växeln 010-82 40 400
Fackliga företrädare:
· Ola Andersson SEKO
· Pernilla Kjellgren SACO
· Håkan Antonsson OFR/S
Samtliga nås via växeln 010-82 40 400
Ansökan:
Välkommen att skicka in din ansökan senast 2026-01-08
Din ansökan ska bestå av ditt CV samt svar på urvalsfrågorna – personligt brev efterfrågas ej.